CBD

Wanneer merk je resultaat bij het gebruik van magnesium?

Magnesium is een mineraal waarvan steeds meer mensen het belang inzien voor een gezonde lifestyle. Met name (fanatieke) sporters kunnen veel baat hebben bij magnesiumsupplementen, aangezien zij dit mineraal meer gebruiken door langdurige en intensieve inspanning. Naast de gunstige werking op de spieren, heeft magnesium nog vele andere belangrijke werkingen, zoals vermindering van stress en ondersteuning van een gezonde nachtrust. Bij gebruik van magnesiumsupplementen is het handig om te weten hoe snel het werkt, en wanneer je de effecten ervan merkt. Hieronder zullen we dit onderwerp bespreken, dus lees gerust verder.

 

Magnesiumolie

De bekendste werking van magnesium is misschien wel de ontspanning van de spieren en het verlichten van spierpijn. Er zijn verschillende manieren om magnesium bij symptomen van spierpijn in te zetten. De meest effectieve manier is door gebruik te maken van een olie met magnesium. Deze magnesiumolie smeer je bij spierpijn en spierkrampen precies op de plek waar je last hebt, en je zult merken dat de olie snel een verlichtende werking heeft. Doordat de magnesium het best wordt opgenomen door de huid, en zo in de bloedbaan terecht komt, is de werking van magnesium zeer snel, en zul je binnen enkele minuten verlichting van spierpijn en -krampen ervaren.

 

Magnesium badkristallen

Een andere manier om magnesium toe te passen die tevens zeer effectief is en snel werkt, is door middel van een bad met magnesiumkristallen of -vlokken. Ben je na een lange dag werken, na een intensieve training of ben je simpelweg over het hele lichaam gespannen, dan biedt een bad met magnesiumzout de verlichting waar je naar op zoek bent. Geef jezelf de tijd, en ga in het bad zitten voor minimaal 20 minuten. Zo kan de magnesium optimaal worden opgenomen door de huid, en wordt je hele lichaam gerevitaliseerd door de ontspannende werking van magnesium. Als je geen bad hebt, werkt een voetenbad met magnesium bijna net zo goed. Magnesium wordt namelijk extra goed opgenomen aan de onderkant van de voeten. Ook voor een voetenbad geldt dat je minimaal 20 minuten met je voeten in het water moet zitten, om zo de huid de kans te geven de magnesium op te nemen.

 

Supplementen

De bekende weg van magnesium gebruiken is door het in te nemen als supplement. Meestal zijn dit tabletten die een bepaalde verbinding van magnesium bevatten, waarvan de ene effectiever is dan de andere. Maar zelfs bij de meest effectieve magnesiumverbinding gaat een gedeelte van de stof verloren door het passeren van het maag-darmkanaal. Ongeveer 80% van de werkzame stoffen gaan hierbij verloren, waardoor je geen optimaal resultaat bereikt. De snelheid van deze manier van inname verschilt heel erg per persoon en per klacht. Voor de ene persoon kunnen resultaten al merkbaar zijn na twee of drie dagen, terwijl voor de andere persoon het drie maanden duurt.

Gerelateerde berichten

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.