CBD

Tips waardoor je niet vergeet je creatine in te nemen

Heb jij als krachtsporter de beslissing genomen om jouw uitgekiende dieet aan te vullen met
een creatine supplement, maar vergeet je soms nog om het in te nemen? Dan raden wij
zeker aan om deze blog te lezen. Wij hebben namelijk een aantal tips voor je, waardoor het
vergeten van je creatinedosering snel verleden tijd is. Eerst leggen we ook uit hoe je creatine
het beste kunt gebruiken.

Hoe gebruik je creatine?

Allereerst is het nuttig om te weten hoe je het beste creatine gebruikt voor een optimaal
effect. Het is een supplement dat bijdraagt aan spiergroei en verbetert de prestaties bij
kortstondige, explosieve krachtinspanningen. Creatine is een lichaamseigen stof die in
beperkte mate door het lichaam wordt aangemaakt. Om de creatine-inname op te
schroeven naar een effectieve hoeveelheid die zorgt voor prestatieverbetering, dien je extra
creatine te halen uit voeding, of nog makkelijker door middel van suppletie. Een effectieve
dosering creatine ligt voor de gemiddelde krachtsporter op rond de 5 gram per dag. Het
beste moment om het in te nemen is ’s ochtends na het opstaan, of direct na een fysieke
training. Hieronder volgen tips die je kunnen helpen om nooit meer een creatinedosering te
vergeten.

Hetzelfde moment op alle dagen

De beste momenten om creatine in te nemen zijn zoals gezegd in de ochtend nadat je
opstaat, of direct na je training. Aangezien de meeste mensen niet elke dag trainen, is het
mogelijk gedurende de week de inname momenten af te wisselen: op een trainingsdag
neem je een dosering na je training, en op een rustdag neem je een dosering na het opstaan.
Door deze afwisseling is het lastiger een gewoonte te vormen, waardoor het nemen van
creatine niet altijd vanzelf gaat. Het kan daarom helpen om ervoor te kiezen op zowel de
rust- als trainingsdagen de creatine in te nemen in de ochtend nadat je opstaat. Zo heb je
binnen de kortste keren een nieuwe gewoonte ontwikkeld, en is creatine innemen
onderdeel geworden van je ochtendroutine.

Zichtbaarheid

Logisch dat je weleens vergeet creatine in te nemen als je de pot ergens in een kast hebt
verstopt. Wees niet verlegen over je sportschoolambities en geef de creatine een
prominente plek in je huis, zodat je er meerdere malen per dag aan herinnerd wordt.

Verwerk creatine in drinken

Drinken moet je toch, dus waarom niet twee vliegen in één klap slaan? Doe je dosering
creatine in je favoriete drankje om iets feestelijks te maken van je creatinemoment. Kan je
bijvoorbeeld na het opstaan niet zonder een kop koffie? Strooi dan simpelweg 5 gram
creatine monohydraat in je kopje, en geniet van je koffie zoals je dat altijd zou doen. Drink je
liever een smoothie of een eiwitshake? Top het af met een dosering creatine!

Creatine capsules klaarleggen

Gebruik je liever capsules dan creatinepoeder? Ook dan hoeft het geen probleem te zijn je
inname moment niet te vergeten. Leg de avond van tevoren je creatinepillen klaar naast een
glas water, zodat je de volgende ochtend na het slapen je lichaam direct kunt hydrateren en
voorzien van creatine.

Gerelateerde berichten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *